![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Flere bygninger fra Islands Brygge |
Besvar
|
| Forfatter | |
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Flere bygninger fra Islands BryggeSendt: 02-Marts-2013 kl. 05:55 |
|
Hej,
På Lego World 2013 udstillede jeg min model af Islands Brygge. Stationen er præsenteret i denne tråd. De to midterste af de gamle huse blev bygget til modulhus-konkurrencen og er præsenteret her. Alle billeder på Brickshelf efter moderation. ![]() Hus 1: Det venstre hjørnehus er bygget efter ejendommen på hjørnet af Artillerivej / Njalsgade som i virkeligheden ligger lige over for metrostationen. Og det er den navnkundige bodega Artillericaféen der ligger i stueetagen på hjørnet. ![]() ![]() Hus 2: Huset er bygget efter ejendommen på hjørnet af Gunløgsgade og Isafjordsgade med Café Saga i stuen. ![]() ![]() Hus 3: Islands Brygge 30 er et af Bryggens nye kendetegn og er en gammel silo der er ombygget til lejligheder. I min version er den kraftigt nedskaleret på alle leder og kanter. ![]() Hus 4: "Lanternen" ligger også på gaden Islands Brygge i den sydlige ende ved Bryggebroen. ![]() ![]() Til sidst en række stemningsbilleder og et panoramabillede taget med min iPhone: ![]() ![]() ![]() ![]() Hvad siger I til det hele? Esben |
|
![]() |
|
Tomas.Lørup
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 17-December-2010 Sted: Danmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1577 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2013 kl. 06:09 |
|
Det ser sku godt ud esben....
Slap de pæne hvide klodser op under silo byggeriet :) |
|
|
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
|
|
![]() |
|
Kenneth.N
Liftarm
Medlem siden: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 2224 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2013 kl. 06:18 |
|
Tja, hvad er der at sige til det Esben??
Super klasse alle sammen, og tak for billederne. Mente nok jeg havde set nogle af husene før (modular konkurrencen)
Tak for masser af inspiration |
|
|
Kenneth Nielsen
|
|
![]() |
|
Henrik.Christensen
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4267 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2013 kl. 10:21 |
|
Hej Esben.
Det har du gjort godt, din byggestil er en klasse for sig selv, som mange kan lære noget af. Lad os se mere.
|
|
|
|
|
![]() |
|
Peter.Petersen
Klods
Medlem siden: 26-Februar-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 212 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2013 kl. 11:39 |
|
Super flot. Rigtig fed stemning du formår at skabe bl.a. med de to med barnevognene.
|
|
|
Peter Mikael Petersen
Når der hygges, skal der bygges |
|
![]() |
|
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2013 kl. 12:27 |
|
Man kan vist med rette påstå, at du holder et højt niveau, både over og under gadeniveau. Det er altid spændende at se, hvordan andre fortolker og får omsat det, der findes i den virkeligheden til klodse. Det er lykkes ganske godt her!
|
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2013 kl. 13:42 |
|
Ja, det er rigtigt flot, rigtigt mange gode og fine detaljer.
![]() Surt at jeg ikke får det at se iRL.
|
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7435 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Marts-2013 kl. 08:33 |
|
Rigtig flot — du får virkelig dokumentet nogle bygningsområder fra København
Jeg fik desværre ikke set dette tæt nok på på LW da du/byggeriet var omringet af tilskuere hver gang jeg kom forbi.Farverne er nogle steder rimelig dristige. At bruge rød (her som tag) kan af nogen ses som et kompromis (eller fordi man jo skal bruge klodserne til et eller andet) i disse tider med naturalistiske elementfarver — ventre hjørnehus viger mest fra oplæggets farver (så passer nougat/medium dark flesh alligevel bedre til farven på Fisketorvet ).Herligt med garneringen (som Jesper altid kalder det) med falmede hvide klodser og gammel/ny grå, en masonry-klods her og der og den efterhånden klassiske erling/tile-facade — den hjørnebygning er min favorit, især farvevalglet — grå ser hammergodt ud med sandrød (som jo er ubetalelig i dag ).Stationen skal jeg lige have tjekket nærmere ud på dit link, men den lader til at lægge sig godt op af virkeligheden. Hvad med vinduerne i den hvide bygning... havde du for få af de gamle eller de nye. Kombinationen er meget interessant, men i den virkelige verden er de ens. Regner du med at udstille det andre steder inden de bliver skilt ad?
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Marts-2013 kl. 09:09 |
Rigtigt alt sammen... jeg har en masse røde tagsten som jeg gerne ville bruge (og stort set ingen i andre mulige nuancer) og en del medium dark flesh klodser som jeg så valgte at bruge til hjørnehuset. Selvom det adskiller sig lidt fra forlægget synes jeg faktisk at de to farver klæder hinanden. Men det er interessant som du nævner at den "naturalistiske" bølge er så udtalt at det springer i øjnene hvis man bruger de "gammeldags" LEGO grundfarver (rød, blå, gul, grøn) til større bygningsflader. Ja, størrelsen på det hvide hus var bestemt af min samling af hvide vinduer i forskellige, nye og gamle afskygninger. Bygningerne står stadig i flyttekasser efter Lego World og bliver nok skilt ad inden længe så klodserne kan bruges til de næste projekter. Esben
|
|
![]() |
|
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1091 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Marts-2013 kl. 09:57 |
|
GAnske fine og fornøjelige huse synes jeg!
|
|
|
Leg godt :)
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |