![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Skinnebus HTJ S50 |
Besvar
|
| Forfatter | |
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Skinnebus HTJ S50Sendt: 09-November-2013 kl. 08:27 |
|
Hej alle,
Skinnebussen nedenfor er bygget til mit bidrag til efterårskonkurrencen, se denne tråd. ![]() Den er modelleret efter modellen S50 som tidligere har kørt på HTJ, Høng-Tølløse Jernbane. ![]() Toget er helt symmetrisk og har ikke interiør. Min udgave er også lavet med åbne døre. Modellen er forkortet lidt og nedskaleret (herunder små hjul) så den ikke skulle virke for dominerende på trinbrættet. Billedserien herunder viser hvordan fronten er konstrueret. Det sidder lidt stramt men holder fint og er meget stabilt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeg ser frem til jeres kommentarer. God weekend, Esben |
|
![]() |
|
Allan.Johansen
Liftarm
Medlem siden: 14-Juli-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2344 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2013 kl. 08:42 |
|
Den er godt nok snildt lavet, Er vild med den buede front.
|
|
![]() |
|
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2013 kl. 06:21 |
|
Som skrevet i den anden tråd, så er det fantastisk bygget Esben! Der er ikke mange der har sådan en teknisk snilde og nytænkning som dig!
At du har brugt en Technic-liftarm til lygterne, synes jeg især, er virkelig godt tænkt!
|
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2013 kl. 11:53 |
|
Har set din anden tråd. Nu er jeg ikke så meget til huse som sådan. Stationer er meget gode, men syntes dog at danske postkasser skal være røde.
Men skinnebussen. At det er jo et fantastisk perle og så realistisk at man ikke kan tage fejl. Rigtig god byggeteknik. Nu mangler vi jo bare din udgave af skinnebussen på den gamle Østbanen. Fantastiske modeller du leverer
|
|
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3032 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2013 kl. 13:16 |
|
Det er en flot skinnebus du har MOC'et sammen.
![]() Nogle fremragende og nytænkte teknikker. ![]() Godt bygget
![]() |
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
MortenHjortshøj
Panel
Medlem siden: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 1245 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-November-2013 kl. 16:44 |
|
Snedig fromt
|
|
|
Morten Hjortshøj Rasmussen
|
|
![]() |
|
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-November-2013 kl. 16:59 |
|
Tag jer ikke af mig - jeg samler lige min kæbe op.
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-November-2013 kl. 19:46 |
|
Så fik jeg også lige øje på de der Red Liftarm 3L, som frontlyset sidder på — supersnedigt!!
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Henrik.Cwarzko
Tagsten
Medlem siden: 10-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 339 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2013 kl. 03:25 |
|
Flot og inspirerende byggeri Esben! Jeg er imponeret over dine løsninger, og du skal vide at jeg sætter meget stor pris på din erfarings-deling med os andre - havde du alene vist den samlede model, ville jeg fortsat sidde og lade mig undre.
Med dine detaljebilleder er der basis for at vi andre kan lade os inspirere og motivere til at forsøge noget i samme sværhedsgrad, hvilket jeg endnu ikke normalt er parat til - så stor respekt herfra!
|
|
|
Henrik Cwarzko
|
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2013 kl. 08:07 |
|
Bortset fra taget for og agter - så er det sindsygt godt
|
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2013 kl. 09:10 |
Har du installeret overvågningskamera i mit byggeværksted?
Mvh
Esben Redigeret af Esben.K - 12-November-2013 kl. 09:11 |
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Dæk
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 6047 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2013 kl. 09:45 |
Synd at DBG ikke dur, ellers havde følgende element været tæt på perfekt efter min mening
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=87615 Nuvel, toget er virkelig godt som det er
Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-November-2013 kl. 09:51 |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |